Ապրիլի 11-ից մինչև մայիսի 12-ը Ավստրիայի արևմտյան մասում գտնվող ալպիական Շրունս գեղեցիկ և անտառապատ հանգստավայրում տեղի են ունենում միջոցառումային օրեր՝ նվիրված հայ անվանի գեղանկարիչ Արտաշես Հունանյանին։ Միջոցառումները կազմակերպել են նկարչի թոռնուհին՝ երաժիշտ և լուսանկարիչ Սոնա Անդրեասյանը, և Շրունսի ՄԱՊ պատկերասրահի տնօրեն, բժիշկ և արվեստաբան Յոհան Տրիպոլտը։ Ապրիլի 11-ին տեղի ունեցավ նկարչի նկարների ցուցահանդեսի բացումը ՄԱՊ պատկերասրահում։ Ցուցադրված է 40-ից ավելի նկար՝ գուաշով և ջրաներկով արված։ Հայտնի է, որ գուաշի և ջրաներկի օգտագործման մեջ Արտաշես Հունանյանն անգերազանցելի էր։ Ցուցահանդեսի բացումը կատարեց Յոհան Տրիպոլտը՝ ներկայացնելով այցելուներին նկարչի կյանքն ու գործունեությունը. «Արտաշես Հունանյանը իրեն չէր կապում միայն մեկ երկրի հետ, լիներ դա Հայաստանը թե Խորհրդային Միությունը, այլ՝ ինքն իրեն բնութագրում էր որպես «աշխարհի քաղաքացի»։ Նրա համար սահմանները խորթ էին ոչ միայն աշխարհագրական իմաստով, այլ՝ հատկապես արվեստային»։ Ցուցահանդեսին մասնակցում էին Ավստրիայի հայտնի արվեստագետներ, երաժիշտներ, մշակույթի գործիչներ՝ քաղաքական գործիչ Մոնիկա Ֆոնիերը, արվեստի համադրող Բրունո Վինքլերը, մշակութային անվանի լրագրող Կառլհայնց Պիխլերը, հայ գործարար Վահե Խաչատուրը։ Հայաստանից հրավիրված էին նկարչի դուստր Անահիտ Հունանյանը, թոռնուհի Սոֆյա Անդրեասյանը, ես՝ Թովմա քահանա Անդրեասյանս և ազգակիցներ։
Շարունակելով Արտաշես Հունանյանին նվիրված միջոցառումների շարքը՝ նշեմ ապրիլի 18-ին նույն սրահում կայացած «Արտաշես Հունանյան» գրքի շնորհանդեսը։ Գիրքը ալբոմ է՝ բաղկացած 90 նկարից, որն, իհարկե, նկարչի ժառանգության մի չնչին մասն է ընդամենը։ Տպագրվել է Երևանի «Հայրապետ» հրատարակչության կողմից՝ ՄԱՊ պատկերասրահի հովանավորչությամբ։ Նախաբանը կազմված է Յոհան Տրիպոլտի, Բրունո Վինքլերի և Սոնա Անդրեասյանի խոսքերից։ Սոնան նշում է, որ իր պապը նաև տաղանդավոր բանաստեղծ էր։ Հայտնի է նրա «Պահպանակ» պոեմը, որը գրված է Նարեկացու մատյանի շնչով և ազդեցությամբ, և որը ժամանակին մեծ գնահատանքի է արժանացել հայ գրողների, բանաստեղծների և, ընդհանրապես, մշակութային գործիչների կողմից։ «Արտաշես Հունանյան» գրքի մասին խոսեցին Բրունո Վինքլերը և Սոնան։ «Արտաշես Հունանյանը ոչ միայն արվեստագետ էր, այլև հումանիստ։ Ուստի միանգամայն տեղին է այս նախագիծն իրականացնել մեծ փիլիսոփա Իմանուիլ Կանտի հոբելյանական տարում, որի ծննդյան 300-ամյակը նշվում է այս տարի։ Թեև հումանիզմ հասկացության ձևավորումը Կանտի վաստակը չէ, այնուամենայնիվ նա այն մեկնաբանել և զարգացրել է մինչ այդ երբևէ չարված կերպով։ Նրա աշխարհայացքին բնորոշ էր հետևողական ունիվերսալիզմը՝ բոլոր մարդիկ ծնվում են հավասար, օժտված են արժանապատվության և կյանքի իմաստը մշտապես փնտրելու, մարդ լինելու և հասարակության մեջ համակեցության կարողությամբ։ Այս հարցերը մտահոգում էին նաև արվեստագետ Արտաշես Հունանյանին, որի աշխատանքներում այդ հատկանիշները տեսանելի են։ Երբ այսօրվա դիտանկյունից զննում ենք նրա ապրած ժամանակն ու ստեղծագործությունների թեմատիկ առանցքը, թվում է՝ Հունանյանն անժամանակ է»,- ասաց Բրունո Վինքլերը։
Բրունո Վինքլերի հարցերին պատասխանեց նաև նկարչի դուստրը՝ Անահիտը, նա պատմեց ուշագրավ պատմություններ հոր կյանքից։ Միջոցառումների ընթացքը լուսանկարում էր Մանֆրեդ Շլաթերը։ Գրքի շնորհանդեսին ելույթ ունեցավ Սոնայի ամուսնու՝ Յոհաննես Հաագի ազգային երաժշտական խումբը։
Թովմա քահանա
(Վահան) ԱՆԴՐԵԱՍՅԱՆ