Հուլիսի 6-ին ՀԳՄ Կլոր սրահում հյուրընկալվեց արձակագիր Վահագն Գրիգորյանը:
ՀԳՄ նախագահ Էդվարդ Միլիտոնյանը, Վահագն Գրիգորյանին համարելով գործող հրաբուխ, նկատեց, որ նրա գրականությունը և մարդկային տեսակն այնպիսին է, որ երբեք իրեն արմունկներով առաջ չի մղել, որովհետև մշտապես զբաղված է եղել գրելով: Նրա բոլոր գրքերն էլ արժանացել են բարձր գրախոսականների, տպագրվել են անգամ այն ժամանակներում, երբ դժվար էր տպագրվելը, փնտրված անուն է եղել: «Վահագնը իր գործերով արտաքո թվացյալ սառը հայացք ունի, որը իրականությունը խորքային կերպով է ընկալում ու ներկայացնում, և այդտեղ հեղինակային զգացմունքայնությունը և բանաստեղծականությունը արտաքո չէ»,- վստահեցրեց Էդ. Միլիտոնյանը՝ հավելելով, որ արձակագիրն իր ոճի մեջ ներառել է նաև խաղի, զավեշտի հոգեբանությունը՝ կատակերգականի հասնող: Էդ. Միլիտոնյանի կարծիքով՝ 90-ական թվականների շրջադարձային ժամանակը, կացութաձևերի փոփոխությունը բերեց նաև նոր ասելիքներ, նոր հոգեբանություն, նոր դեմքեր, նոր իրադարձություններ, և գրողը այդ ամենի մեջ չէր կարող չզգալ այն կատակերգականը, որ կար մեր կյանքում: «Վահագն Գրիգորյանն այսօր մեր արձակի առաջատար, գլխավոր ուժերից է: Գիրը նրա ճակատագիրն է»,- ասաց Էդ. Միլիտոնյանը և 80-ամյակի առիթով պարգևատրեց ՀԳՄ Գրական վաստակի համար մեդալով:
Գրականագետ Աելիտա Դոլուխանյանն անդրադարձավ Վ. Գրիգորյանի «Դար կորստյան» և «Ժամանակի գետը» վեպերին՝ վերջինս համարելով հզոր տաղանդի գիրք, մարգարեություն:
Գրականագետ Դավիթ Գասպարյանը, որը ժամանակին գրախոսել է Վ. Գրիգորյանի գրքերը և արձակին նվիրված տարբեր հոդվածներում անդրադարձներ արել, նշեց, որ իրեն հիացնում է գրողի գրական կերպարը՝ պարկեշտ, իրեն չպարտադրող:
«Ձեր արձակում նրբենագույն բան կա՝ բանաստեղծականությունը չափավորելու զսպվածություն, որ տրված է շատ քչերին: Դրա համար շատ մեծ տաղանդ պիտի ունենաս, որ այդպես համամասնորեն կարողանաս օգտագործել պոեզիան»,- ընդգծեց բանաստեղծ Արտաշես Արամը՝ վստահեցնելով, որ Վ. Գրիգորյանի գրականության, արձակի մեջ ոչ մի ավելորդ դրվագ, ավելորդ հուզականություն չկա. մեր կյանքն է, մեր օրերն են՝ առանց գունազարդման, իր հակասությունների մեջ:
Գրականագետ Ժենյա Քալանթարյանը, որը եղել է Վ. Գրիգորյանի համակուրսեցին, բնութագրեց նրան որպես խոհական անձնավորություն, որը ուսանողական տարիներին շատ ակտիվ դրսևորումներ չուներ որևէ հարցում, բայց խոհուն, դիտող հայացք ուներ, որն ի վերջո դրսևորվեց նրա արձակի մեջ: «Վահագն Գրիգորյանի արվեստը իսկապես տարբերվող է, որովհետև բոլոր երկխոսությունները նա անց է կացնում իր միջով՝ զտելով, պատումի մեջ տեղավորելով: Նրա արձակի բնորոշ հատկանիշներից մեկը հեգնանքն է՝ ցավը հեգնանքի վերածված»,- ասաց Ժ. Քալանթարյանը՝ հավելելով, որ նրա արձակը ունի տարբերակիչ հատկանիշներ, որը առանձնահատուկ տեղ է ապահովում մեր գրականության դաշտում:
Դրամատուրգ, «Գրական թերթի» գլխավոր խմբագիր Կարինե Խոդիկյանը, անդրադառնալով «Պողոս-Պետրոս» վեպին, ասաց. «Գեղարվեստական այնպիսի վարպետ պատում է, բայց իր մեջ փաստագրական-տեղեկատվական այնպիսի հսկայական հոսք է պարունակում, որ պատումը քեզ տանում է առաջ, իսկ ինֆորմացիան մարսելու, հասկանալու, կիզակետելու համար ժամանակ է պետք… Մեր գրականությունը իր հարատևությունը, իր ընթացքը, իր ողնաշարը ուղիղ պահելու կարողությունը ահա այսպիսի գործերով է ապահովում»:
Ելույթ ունեցան նաև Կարինե Ռաֆայելյանը, Ալիս Հովհաննիսյանը:
Վահագն Գրիգորյանը շնորհակալական խոսքում անդրադարձավ Լիտվայում գրականության վիճակին՝ փաստելով, որ այնտեղ գրքերի տպաքանակը անհամեմատ մեծ է, մասնավորապես՝ եթե Հայաստանում 300-500 է, ապա այնտեղ 3000-5000 նվազագույնն է: Գրքերի գները կրկնակի, եռակի ավելի բարձր են, քան Հայաստանում, նույնքան բարձր են նաև հեղինակների հոնորարները: «Ես, տանը փակված, գրում եմ, հիմնականում շփվում եմ հայ համայնքի անդամների հետ: Իմ գրականությունը մարդու, ներաշխարհի, կենցաղային խնդիրներից գնաց ազգային, պետական հարցերի, երբ հայտնվեցի Լիտվայում: Դրսից տեսա հայ համայնքը, մարդկանց ճակատագրերը: Այդ պատճառով էլ այս նոր դարում գրած իմ բոլոր գրքերը ավելի շատ ազգային, համահայկական խնդիրներ են արծարծում: Հայաստանից բացակայությունը ինձ Հայաստանով է լցնում»,- ասաց Վահագն Գրիգորյանը: