ԳԹ – Ներկայացրեք Ձեր «Վերջինը» գիրքը:
Ներսես Խառատյան – Գիրքը հրատարակվել է «ՎՄՎ-ՊՐԻՆՏ» հրատարակչության կողմից, 2021 թվականին: Այն դետեկտիվ ժանրի գործերիս շարքից՝ բարձրարժեք նկարների ու հին սրբապատկերների հափշտակության վերաբերյալ եռագրության վերջին գործն է: Առաջին երկու վեպերը՝ «Ով սպանեց Էլենին» (արժանացել է ՀԳՄ Դերենիկ Դեմիրճյանի անվան մրցանակի) և «Պատասխան տալու ժամանակը», համապատասխանաբար, լույս են տեսել 2016 և 2020 թվականներին: Ամբողջական պատմությունն ամփոփող մտահղացումը ոչ թե եռահատորյակ է, այլ իրար հետ կապակցված առանձին-առանձին ավարտուն գործերի ամբողջություն, և մեկը մյուսի օրգանական շարունակությունն է: Գիրքը վերնագրվել է «Վերջինը» ոչ այն պատճառով, որ դրանով ավարտվում է պատմությունը, այլ, որ գործով հայտնաբերվում է հանցագործության կատարման մեջ մեղադրվող վերջին մասնակիցը: Ինչպես նախորդ գրքերում, այստեղ էլ հերոսն անցնում է բազում փորձությունների միջով, սակայն հավատարիմ մնալով իր կոչմանն ու հավատամքին՝ աղմկահարույց գործի լիարժեք բացահայտումը հասցնում է իր ավարտին: Նրա աննկուն կամքի ու ձեռնարկած քննչական նպատակասլաց գործողությունների արդյունքում հայտնաբերվում ու, ինչպես արդեն ասվեց, վնասազերծվում է պատասխանատվությունից խուսափած վերջին մասնակիցը:
ԳԹ – Ի՞նչ է ստեղծագործողի համար մրցանակը, կոչումները և, ընդհանրապես ճանաչված-ընդունված լինելու զգացողությունը:
Ն. Խառատյան – Իհարկե, կարևորը աշխատանքն է՝ բուն ստեղծագործական պրոցեսը, որի պարգևած վերերկրային, աննկարագրելի երանությունը ոչնչի հետ չես համեմատի, ապա և դրա արդյունքում ստեղծված գործը, սակայն դրա հետ մեկտեղ, բնավ համամիտ չեմ նրանց հետ, ովքեր (կարծում եմ՝ հիմնականում կեղծ համեստութուն դրսևորելով) երկդիմությամբ հայտարարում են, որ մրցանակները, կոչումները, ճանաչված-ընդունված լինելու հանգամանքն իրենց համար այնքան էլ էական չեն, ուստի՝ դրանց առանձին նշանակություն չեն տալիս: Պրոֆեսիոնալ անվստահությունս (երկար տարիներ աշխատել եմ իրավապահ համակարգում), որ, կարծում եմ, «խելամիտ» թերահավատություն է, հուշում է նման բաների հավատ չընծայել: Այդ կարգի հայտարարություններն իրականում շատ են հեռու բուն իրականությունից. վստահորեն կարող եմ պնդել, որ ամենևին էլ այդպես չէ. ճիշտ հակառակը՝ դրանք լուրջ խթան են՝ ոգևորիչ (չէ՞ որ թափածդ ջանքի գնահատականն են) ու, անկասկած, նաև պարտավորեցնող… Անհնար է նկարագրել իր առաջին տպագիր գիրն ըմբոշխնող պատանու հրճվանքն ու ոգևորությունը… Ես, օրինակ, ճիշտ նույն զգացողությունն ունեցա, երբ առաջին անգամ, միանգամայն անսպասելիորեն, բավական հայտնի անունների առկայության պայմաններում, տարվա ամենահեղինակավոր մրցանակաբաշխության դափնին տրվեց ինձ. արձակի ժանրում արժանացա Դերենիկ Դեմիրճյանի անվան մրցանակին: Այնուհետև դրան նվազագույնս չզիջող զգացումն ունեցա նաև, երբ արժանացա Հրանտ և Մանուշակ Սիմոնյաններ լոսանջելեսյան գրական հիմնադրամի մրցանակին: Նույն ապրումն էր և այս՝ երրորդ մցանակի դեպքում: Իսկ ինչ հպարտություն էր Գրական վաստակի համար մեդալի՜ արժանանալը…
Եվ ահա, այդ ամենին հաջորդում է ճանաչված ու ընդունված լինելդ:
Այս առթիվ ընդամենը մի բան կցանկանայի ասել՝ աշխարհում կգտնվի՞ այնպիսի մեկը, որ իսպառ զուրկ է գեթ չնչին չափով մարդուն հատուկ փառասիրությունից…
ԳԹ – Ձեր հետագա ծրագրերը. ինչի՞ շուրջ եք հիմա աշխատում:
Ն. Խառատյան – Հայկական արձակում դետեկտիվի բացը խիստ նկատելի է, ուստի՝ հարկ է այն լրացնել: Այդ ժանրի հինգ վեպ եմ արդեն հրատարակել. ընկերներս կատակում են, որ կարծես այդ լուծը կրելու պարտականություն ստանձնած լինեմ, սակայն ես դա միանգամայն լուրջ եմ ընդունում, ու առաջիկա ծրագրերս նորից կապված են հենց դետեկտիվի հետ: Ցանկալի կլիներ՝ այդ ժանրին ձեռք զարկեին նաև մեր այլ գրողներ. ուրիշներից ինչո՞ւ հետ մնանք: